KORONA DÖNEMINDE ‘LIDERLIK VE EKIP MOTIVASYONU’
Menu Icon
  • ANA SAYFA
  • YÜCEL UYGUN KİMDİR ?
  • NEDEN DBA ?
  • YORUMLAR
  • HİZMETLER
  • REFERANSLAR
  • BASIN
  • KÖŞE YAZILARI
  • İLETİŞİM
  • Köşe Yazıları



    Yücel Uygun'un Dünya Gazetesi Köşe Yazıları



    Serbest Kürsü Logo
    KORONA DÖNEMINDE ‘LIDERLIK VE EKIP MOTIVASYONU’

    2020-04-11


    “Lider, bulaşıcı bir iyimserliğe sahip olmalıdır.”

    B. Montgomery

    İşletmelerde bazı dönemlerde oluşan krizleri yönetmek birçok yönetici için alışılagelmiş bir durumken, bu sefer oluşan kriz kimsenin bilmediği bir konudan ortaya çıktı. Şüphesiz ki bu kriz yönetiminde ‘gerçek liderlik’ anlayışının hakim olduğu işletmeler, öncelik sıralamasında ekip motivasyonunu da üstlerde tutacaklardır.

    Zor zamanlarda yönetici ve lider arasındaki farklar çok daha belirlin oluyor. İçinde bulunduğumuz koşullarda ekip motivasyonunu canlı tutma konusuna geçmeden önce ‘gerçek lider’in belirgin bazı özelliklerini hatırlamakta fayda olacaktır:

    • Hedeflerini değerler üzerine inşa eden
    • Kendinden önce ekibini düşünen
    • Empati yönü kuvvetli
    • Açık iletişime önem veren
    • Zor zamanlarda ekip üzerinde panik havası oluşturmayan
    • İçsel motivasyonu kuvvetli
    • Ekip içinde güven duygusu oluşturan vb.

    İçinde bulunduğumuz dönem içinde ekip liderinin panik havasına girmeden, duygularını yöneterek (bu tabii ki en tepeden aşağı giden bir yaklaşımdır), ekip motivasyonunu ve güvenini koruması son derece önemli bir yaklaşım olacaktır. Ve ekip liderinin aşağıdaki bazı yöntemleri kullanabiliyor olması, çalışanın güvenini ve motivasyonunu yükseltecektir:

    Açık iletişimi sürdürmek: Açık iletişim, liderliğin en önemli unsurlarından biridir. Açık iletişime sahip olan liderler, şirketin ve ekibin karşılaştığı sorunları tartışırlar, ekibin fikirlerini ve endişelerini samimi şekilde dinlerler. Bilmedikleri ayrıntılarla ilgili olarak çalışanları aydınlatmak için emir-komuta zincirlerinde yukarıya çıkarlar; diğer bir deyişle personeli geçiştirmezler. Üstlerinden yeterince bilgi alamayan personel, zihninde sürekli ‘acaba kötü şeyler mi olacak?’ düşüncesiyle dolaşır ve buna bağlı olarak performansını da düşürebilir. Birçok şirketin uzaktan çalışma yöntemini başlattığı bu dönemde, liderler daha hassas bir tutum sergilemelidir.

    Uzaktan eğitim: Uzaktan eğitim, nasıl ki okullarda devam ediyorsa, şirketlerde de aynı şekilde devam etmelidir. Bulunduğumuz dönem içinde, çalışanların çoğu uzaktan çalışma yöntemiyle ilgili zorluk çekiyor. Dönemin risklerini de kapsayacak şekilde güncel bir eğitim programının oluşturulması ve haftalık bazda farklı konularla ilgili olarak webinar programlarının düzenlenmesi -ki yapan firmalar mevcut- personelin motivasyonunu önemli ölçüde yükseltecektir. Ekibin ihtiyacı olabilecek güncel başlıca konular; evden çalışma performansını yükseltmek, duygusal zekâ ile engelleri/zorlukları fırsata çevirmek, evden çalışma yönteminde -bazen gerginleşen- yakın ilişkilerin yönetilmesi vb.

    Sanal egzersizler ve/veya happy hour organizasyonları: Liderin hafta başlarında sanal ortamda herkesin evinden katılabileceği spor aktiviteleri organize etmesi, personelin haftaya dinamik ve mükemmel bir enerjiyle başlamasını sağlamaz mı? Bence harika olur. (bir spor danışmanından destek alınabilir veya bir spor merkezi ile anlaşma sağlanabilir) Haftada bir kere de sanal happy hour organizasyonu oluşturmak da personelin bağlılığını ve motivasyonunu artırabilir.

    Yukarıdaki maddelerin, şirketlerin kriz yönetim sürecine eklenmesinin ekip verimliliği ve sinerjisi açısından önemi yüksektir. Bu aşamada sosyal zekâsı yüksek olan liderler, duygularını etkili bir şekilde yöneterek empati odaklı davranmak konusunda başarılı olacaklardır. Ve hedeflerin değerler üzerine kurulu olduğu organizasyonlarda, kararlar alınırken mutlaka ekibin fikirleri, endişeleri ve güven duygusu da hesaba katılır. Zor zamanlarda, ekibinin yanında olan işletmeler/liderler, personelin güven duyusunu çok önemli oranda yükseltmiş oluyorlar. Psikanalizin kurucusu Freud’un da dediği gibi; fırtınanın dinmesi halinde, belki bir gün her şey unutulabilir ama personelin zihninde şirketine/liderine yönelik beslediği his, unutulmayacaktır.




    Dünya Gazetesi Link





    Etiket : Satış eğitimi, kişisel gelişim eğitimi, liderlik & satış yönetimi eğitimi, satış departmanı danışmanlık, kurumsal eğitimler, eğitim ve seminer firmaları






    Eğitim programlarımız hakkında bilgi sahibi olun


    Eğitim programlarımız ile ilgili daha detaylı bilgi sahibi olmak ve eğitimlerimizin size sunduğu fırsatları öğrenmek için lütfen katılın.








    DBA Consulting Logo


    "Satış yönetiminizi zirveye taşıyın"




    Yeniköy Mah. Yeldolabı Sok. No:6 Yeniköy / İstanbul

    T : +90 (212) 351 30 72    |    M : +90 (532) 062 85 30

    info@dbaconsulting.com.tr




    Facebook Icon
    Twitter Icon
    Linkedin Icon
    Youtube Icon
    Instagram Icon